O próximo sábado, no ciclo Espazos sonoros, actuación de os fonocontos no novo edificio do museo de Pontevedra

Actualizado 24/04/2009 11:42

O próximo sábado, día vintecinco, ás doce e media da mañá, e con entrada libre, terá lugar no novo edificio do Museo de Pontevedra a actuación dos Fonocontos, dedicada ao público xuvenil e incluída na programación do ciclo Espazos Sonoros. Música en espazos de interese cultural que organiza a Dirección Xeral de Creación e Difusión Cultural da Consellería de Cultura e Deporte.

Os Fonocontos ofrécese como o mellor dos entretementos para todos os públicos, con espectáculo entre o teatro e a música, no que as actrices van contando a historia de orixe rusa Finist, falcón brillante, adaptada por Charo Pita, na que o corpo e os xogos músico-vocais (ritmo, entoación, canon, polifonía falada...) serven de sorprendente escenografía ao narrado. A sonoridade das voces e a máxica ambientación dos relatos combínanse coa participación do Grupo instrumental Século XX, que potenciarán a escoita grazas á interpretación das súas pezas e para os seus efectos sonoros.

A narración correrá A Cargo de Charo Pita e Lina Pérez e a actuación musical do Grupo instrumental Século XX, dirixido por Florian Vlashi, e que contará con Daniel Vlashi, violinista de doce anos, como solista invitado.

Charo Pita é actriz, cantante e contadora de historias, tanto por escrito coma de xeito oral. Estudou Filoloxía Hispánica e Teatro, cos mestres Mercedes Díaz Chópite, Theodor Smeu Stermin, Alberte Cabarco e Carlos Álvarez-Osorio, Canto con Bruno Boterf e Laura Alonso, Percusión Medieval, con Bruno Caillat, e Expresión Corporal e Dirección de Escena, con Borja Cortés. Dende 1994 traballa como narradora oral, actuando nos festivais máis importantes de España e Portugal, así como ofrecendo talleres para a formación de novos contadores. O seu labor como narradora especialízase na creación de espectáculos nos que se mesturan os relatos coa música. Deste afán investigador xorde o grupo Decamerón & Cía, no que, xunto cos músicos María Giménez, Valentín Novio e Xurxo Varela, realiza a montaxe Cuentístico-musical ou xuízo dá adúltera Filipa, no que se toma como referencia O Decamerón de Boccaccio e o Conde Lucanor do Infante don Juan Manuel para elaborar, a través dunha escenografía "sonora", a recreación dunha selección de historias incluídas nestes libros. Baseado nesta forma de concibir a narración, aparece, tres anos máis tarde, Miniaturas medievais, lais bretóns, de María de Francia e anónimos, narrados e acompañados pola arpa de Manuel Vilas. Actualmente, colabora tamén co contador inglés Tim Bowley e desenvolve a súa actividade no campo da interpretación e da dirección teatral.

Lina Pérez, Diplomada en Educación Social, fórmase como actriz na Escola de Teatro Santart, en Santiago de Compostela, con Theodor Smeu, Carlos Álvarez Ossorio e Josua MacCarey, ademais de realizar cursos, como o de "Teatro Físico", con Iván Marcos, "Iniciación e Perfeccionamento de Clown", con Marian Bañobre, Commedia dell'Arte, cos profesores Gonzalo Guerreiro, Carlo Bosso e Claudia Conti, Actor diante dá Cámara, con Dani de la Torre, Narración Oral, con Charo Pita... Como actriz traballou, entre outros, no peto de pan e Anxos, de Theodor Smeu, O mandamento, de Antonio Mauriz, Os monólogos dá vaxina, dirixido por Martina Martínez, Os pasarrúas cabareteiros, de Femme Fatale... Dirixiu a obra Será o paraíso?, do Grupo de Teatro Intercultural do Concello de Ames, ademais de espectáculos infantís dos que é guionista e actriz: O soño de Mariquiña e A casa FeliZiana.

O Grupo Instrumental Século XX é un grupo especializado na interpretación do repertorio instrumental de cámara do século XX, que pretende achegarse ás estéticas dos últimos cen anos de creación musical coa flexibilidade que requiren as decenas de camiños abertos no campo da creación e experimentación musicais. Esta formación nace na Coruña da man do virtuoso violinista albanés Florian Vlashi e co apoio de instrumentistas procedentes da Orquestra Sinfónica de Galicia, interesados na investigación e difusión do repertorio musical desta última centuria.

Florian Vlashi nace en Durres (Albania) en 1963. Empezou vos os seus estudos de violín á idade de seis anos. O seu pai, o coñecido escritor e director de teatro Gjergj Vlashi, tivo un papel decisivo no seu futuro. Estuda con V. Papa, R. Stefi, I. Madhi, e obtivo o primeiro posto no concurso da Academia de Belas Artes de Tirana. En 1989 gaña o primeiro premio no concurso de Solistas e Orquestras Sinfónicas de Albania. Ese mesmo ano foi director e solista da Orquestra de Cuerda Jan Kukuzeli, coa que realizou moitos concertos e gravacións para a RTVA e a súa primeira xira de concertos por Italia. Dende 1992 é membro da Orquestra Sinfónica de Galicia, perfeccionándose con G. Egger (Bachakademi Stuttgart) e L. Múller (concertino da Orquestra de Cámara de Viena). A súa actividade esténdese á pedagoxía, a publicacións sobre a estética interpretativa e a actividades como conferenciante. Foi invitado a tocar na inauguración da tempada de concertos do Centro de Arte Moderna Raíña Sofía, na Fundación Juan March, no Auditorio Nacional de Música de Madrid, en CAIM-Salamanca, na Academia de España en Roma, no Instituto Cervantes en Nápoles, Suíza, etc., e en moitos festivais de música da Coruña, Santiago, Vigo e Bilbao; tamén colaborou como solista co Plural Ensemble de Madrid.