IX Memorial Filgueira Valverde (2010)

Actualizado 04/10/2010 08:59

IX MEMORIAL FILGUEIRA VALVERDE (2010) Organizada pola Cátedra Filgueira Valverde, que promoven a Universidade de Vigo e Caixanova, celebrarase no salón de actos do Sexto Edificio do Museo entre os días 25 e 28 de outubro as e versará sobre o tema O retablo de Belvís e a arte a cultura do seu tempo en Galicia.

O retablo de Belvís, procedente do convento dominicano compostelán do mesmo nome, é o único testemuño coñecido, chegado ata hoxe, dunha pintura galega de tempos medievais executada sobre táboa. Analizada habitualmente a partir de fotografías realizadas con motivo da Exposición Rexional Galega celebrada en Santiago en 1909, estaba en ignoto paradoiro desde 1944. Dedicado a San Acacio e os dez mil mártires do monte Ararat, apareceu en datas recentes nunha colección particular madrileña.

Desde o pasado mes de marzo, este retablo, impecablemente restaurado, está depositado, por xenerosa decisión dos seus propietarios, no Museo de Pontevedra, exhibíndose nunha das salas do edificio Castro Monteagudo.

A transcendencia que para a cultura galega en xeral ten a reaparición deste retablo, datable a finais do século XIV, xustifica plenamente que se lle dedique con carácter monográfico este Memorial Filgueira Valverde. Nel examinarase tanto a obra en si mesma como o contexto artístico e lingüístico no que se produciu, pois unha das grandes sorpresas proporcionadas pola restauración foi a recuperación dos textos orixinais escritos en lingua galega, que acompañaban ás escenas pintadas.

• Día 25 de outubro
  • 20:00 h Inauguración.
  • 20:15 h Conferencia:
  • O retablo de Belvís e a pintura sobre táboa de estilo gótico lineal

Dr. FERNANDO GUTIÉRREZ BAÑOS

Universidade de Valladolid

• Día 26 de outubro
  • 20:00 h Conferencia:

Arquitectura mendicante en Galicia ó redor de 1400: patróns, mecenas, tipoloxías construtivas e estilos artísticos

Dra. CARMEN MANSO PORTO

Real Academia da Historia

• Día 27 de outubro